W sierpniu 2023 roku Krajowa Izba Kominiarzy opublikowała na swojej stronie internetowej oficjalne pismo, które jest skierowane do Zarządców i Administratorów budynków.
Pismo to ma na celu przekazanie istotnej informacji dotyczącej konieczności dostarczania dodatkowych danych niezbędnych do rejestracji protokołów z przeprowadzanych kontroli wentylacji.
Poniżej przedstawimy zapisy prawne, które stanowią podstawę tego wymogu, a także wyjaśnione zostanie, dlaczego przekazywanie tych informacji jest kluczowe do rejestracji protokołu z kontroli wentylacji.
Prawo Budowlane z dnia 14.04.2023 roku – zmiany.
Art. 62. 1. Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela lub zarządcę kontroli:
1) okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego:
a) elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu,
b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych);
5. Protokół, o którym mowa w ust. 1, w zakresie kontroli przewodów kominowych (dymowych,
spalinowych i wentylacyjnych) przeprowadzanej na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 1 lit. c, jest
sporządzany w formie dokumentu elektronicznego, z wykorzystaniem systemu
teleinformatycznego obsługującego centralną ewidencję emisyjności budynków, o której mowa
w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i
remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438,
1561, 1576, 1967 i 2456).
6.74) Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa określi wzór protokołu, o którym mowa w ust. 5, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i
remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438,
1561, 1576, 1967 i 2456).
Zakres danych w centralnej ewidencji emisyjności budynków
1. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa prowadzi centralną ewidencję emisyjności budynków, zwaną dalej „ewidencją”, oraz jest administratorem danych zgromadzonych w tej ewidencji.
2. W ewidencji gromadzi się:
1) dane i informacje o budynkach i lokalach w zakresie:
a) źródła ciepła, w tym zasilania z sieci ciepłowniczej, wykorzystywanego na potrzeby budynku lub lokalu,
b) źródła energii elektrycznej, wykorzystywanego na potrzeby budynku lub lokalu w celu ogrzewania lub podgrzania wody użytkowej,
c) źródła spalania paliw, w rozumieniu art. 157a objaśnienie pojęć ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, o nominalnej mocy cieplnej mniejszej niż 1 MW, niewymagającego pozwolenia, o którym mowa w art. 181 pozwolenia udzielane przez organ ochrony środowiska ust. 1 pkt 1 i 2 tej ustawy, albo zgłoszenia, o którym mowa w art. 152 obowiązek zgłoszenia instalacji ust. 1 tej ustawy,
d) przeprowadzonej kontroli lub czynności, o której mowa w:
– art. 379 kontrole przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, w zakresie kontroli źródła spalania paliw o nominalnej mocy cieplnej mniejszej niż 1 MW, niewymagającego pozwolenia, o którym mowa w art. 181 pozwolenia udzielane przez organ ochrony środowiska ust. 1 pkt 1 i 2 tej ustawy, albo zgłoszenia, o którym mowa w art. 152 obowiązek zgłoszenia instalacji ust. 1 tej ustawy, lub spełnienia wymagań określonych w uchwale, o której mowa w art. 96 uchwała sejmiku województwa w sprawie ograniczeń lub zakazów w zakresie eksploatacji instalacji ust. 1 tej ustawy, lub ustalenia wysokości należnej opłaty za korzystanie ze środowiska, o której mowa w art. 284 ponoszenie opłat ust. 1 tej ustawy,
– art.475 _ 9u ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439, 2320 i 2361), w zakresie kontroli gospodarowania odpadami komunalnymi lub odprowadzania nieczystości ciekłych,
– art. 9 wykonywanie zadań kontrolnych przez Inspekcję ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 995, 1339 i 2127), w zakresie wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza przez przedsiębiorcę w rozumieniu ustawy z dnia
6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162 i 2105 oraz z 2022 r. poz. 24)
– art. 3 obowiązek sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej budynku ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2020 r. poz. 213 i 471), w zakresie objętym świadectwem charakterystyki energetycznej budynków,
– art. 23 okresowe kontrole budynków w czasie ich użytkowania w zakresie systemu ogrzewania lub klimatyzacji ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków, w zakresie kontroli stanu technicznego systemu ogrzewania,
– przepisach wydanych na podstawie art. 13 rozporządzenie w sprawie warunków ochrony ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 961 i 1610), w zakresie usuwania zanieczyszczenia z przewodów dymowych i spalinowych,
e) przekazanej premii termomodernizacyjnej, przekazanej premii remontowej, przekazanej premii MZG, przekazanego grantu termomodernizacyjnego, przekazanego grantu MZG i przekazanego grantu OZE oraz zwrotu tych środków,
f) ulgi podatkowej, o której mowa w art. 26h odliczanie wydatków na termomodernizację ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1426, z późn. zm.),
g) udzielonego ze środków publicznych finansowania albo dofinansowania: – przedsięwzięć termomodernizacyjnych, przedsięwzięć niskoemisyjnych lub przedsięwzięć remontowych, – odnawialnych źródeł energii, o których mowa w art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, – innych przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza,
h) przyznanych świadczeń z pomocy społecznej lub innych form wsparcia finansowego ze środków publicznych w zakresie:
– dodatku mieszkaniowego, o którym mowa w ustawie z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
– dodatku energetycznego, o którym mowa w art. 5c zryczałtowany dodatek energetyczny ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 833, z późn. zm.),
– zasiłku celowego z przeznaczeniem na ogrzewanie, o którym mowa w art. 39 zasiłek celowy ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162 i 2105 oraz z 2022 r. poz. 24)
– art. 3 obowiązek sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej budynku ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2020 r. poz. 213 i 471), w zakresie objętym świadectwem charakterystyki energetycznej budynków,
– art. 23 okresowe kontrole budynków w czasie ich użytkowania w zakresie systemu ogrzewania lub klimatyzacji ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków, w zakresie kontroli stanu technicznego systemu ogrzewania,
– przepisach wydanych na podstawie art. 13 rozporządzenie w sprawie warunków ochrony ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 961 i 1610), w zakresie usuwania zanieczyszczenia z przewodów dymowych i spalinowych,
e) przekazanej premii termomodernizacyjnej, przekazanej premii remontowej, przekazanej premii MZG, przekazanego grantu termomodernizacyjnego, przekazanego grantu MZG i przekazanego grantu OZE oraz zwrotu tych środków,
f) ulgi podatkowej, o której mowa w art. 26h odliczanie wydatków na termomodernizację ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1426, z późn. zm.),
g) udzielonego ze środków publicznych finansowania albo dofinansowania: – przedsięwzięć termomodernizacyjnych, przedsięwzięć niskoemisyjnych lub przedsięwzięć remontowych, – odnawialnych źródeł energii, o których mowa w art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, – innych przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza,
h) przyznanych świadczeń z pomocy społecznej lub innych form wsparcia finansowego ze środków publicznych w zakresie:
– dodatku mieszkaniowego, o którym mowa w ustawie z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
– dodatku energetycznego, o którym mowa w art. 5c zryczałtowany dodatek energetyczny ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 833, z późn. zm.),
– zasiłku celowego z przeznaczeniem na ogrzewanie, o którym mowa w art. 39 zasiłek celowy ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
– art. 62 kontrole obiektów budowlanych w czasie ich użytkowania ust. 1 pkt 1 lit. c
ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, w zakresie kontroli przewodów
kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych),
2) dane osób uprawnionych, o których mowa w art. 27b uprawnienie do wprowadzenia
danych i informacji do centralnej ewidencji emisyjności budynków ust. 1, do
wprowadzania danych i informacji do ewidencji, o których mowa w art. 27b uprawnienie
do wprowadzenia danych i informacji do centralnej ewidencji emisyjności budynków ust.
4;
3) dane właścicieli lub zarządców budynków lub lokali:
a) imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy oraz adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby,
b) adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw, o których mowa odpowiednio w pkt 1 lit. a i c,
c) numer telefonu, o ile posiada,
d) adres poczty elektronicznej, o ile posiada.
3. Dane i informacje są:
1) wprowadzane przez osoby uprawnione, o których mowa w art. 27b uprawnienie do wprowadzenia danych i informacji do centralnej ewidencji emisyjności budynków ust. 1;
2) pozyskiwane automatycznie przez system teleinformatyczny obsługujący ewidencję z:
a) bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skali 1:10 000 (BDOT10k),
b) centralnego rejestru charakterystyki energetycznej budynków,
c) baz danych podmiotów przetwarzających dane w ramach swojej działalności, w zakresie, o którym mowa w ust. 2 pkt 1,
d) centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane oraz centralnego rejestru ukaranych z tytułu odpowiedzialności zawodowej.
4. Na potrzeby ewidencji, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego obsługującego tę ewidencję, są wykorzystywane dane zgromadzone w geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz w państwowym rejestrze granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju.
5. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu oraz z ministrem właściwym do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe dane i informacje gromadzone w ewidencji, o których mowa w ust. 2 pkt 1, przekazywane przez osoby uprawnione, o których mowa w art. 27b uprawnienie do wprowadzenia danych i informacji do centralnej ewidencji emisyjności budynków ust. 1, oraz uzupełniane automatycznie przez system teleinformatyczny obsługujący ewidencję, mając na względzie użyteczność i bezpieczeństwo tych danych i informacji oraz funkcjonalność ewidencji.
Art. 27b. Uprawnienie do wprowadzenia danych i informacji do centralnej ewidencji
emisyjności budynków
1. Uprawnionymi do wprowadzania danych i informacji do ewidencji są osoby:
1) przeprowadzające kontrolę, o której mowa w art. 379 kontrole przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska:
a) źródła spalania paliw o nominalnej mocy cieplnej mniejszej niż 1 MW, niewymagającego pozwolenia, o którym mowa w art. 181 pozwolenia udzielane przez organ ochrony środowiska ust. 1 pkt 1 i 2 tej ustawy, albo zgłoszenia, o którym mowa w art. 152 obowiązek zgłoszenia instalacji ust. 1 tej ustawy,
b) spełnienia wymagań określonych w uchwale, o której mowa w art. 96 uchwała sejmiku województwa w sprawie ograniczeń lub zakazów w zakresie eksploatacji instalacji ust. 1 tej ustawy,
c) uiszczenia należnej opłaty za korzystanie ze środowiska, o której mowa w art. 284 ponoszenie opłat ust. 1 tej ustawy – w zakresie danych, o których mowa w art. 27a zakres danych w centralnej ewidencji emisyjności budynków ust. 2 pkt 1 lit. a-c oraz lit. d tiret pierwsze,
2) przeprowadzające kontrolę, o której mowa w art. 9u kontrola wójta, burmistrza lub prezydenta miasta nad przestrzeganiem i stosowaniem przepisów ustawy ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
a) gospodarowania odpadami komunalnymi,
b) odprowadzania nieczystości ciekłych – w zakresie danych, o których mowa w art. 27a zakres danych w centralnej ewidencji emisyjności budynków ust. 2 pkt 1 lit. a-c oraz lit. d tiret drugie,
3) przeprowadzające kontrolę, o której mowa w art. 9 wykonywanie zadań kontrolnych przez Inspekcję ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska, w zakresie emisji gazów i pyłów wprowadzanych do powietrza przez przedsiębiorcę w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców – w zakresie danych, o których mowa w art. 27a zakres danych w centralnej ewidencji emisyjności budynków ust. 2 pkt 1 lit. a-c oraz lit. d tiret trzecie,
5) wskazane przez BGK, realizujące czynności w zakresie premii termomodernizacyjnych, premii remontowych, premii MZG, grantów termomodernizacyjnych, grantów MZG i grantów OZE – w zakresie danych, o których mowa w art. 27a zakres danych w centralnej ewidencji emisyjności budynków ust. 2 pkt 1 lit. e,
6) wskazane przez organy realizujące czynności w zakresie ulgi podatkowej, o której mowa w art. 26h odliczanie wydatków na termomodernizację ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
dochodowym od osób fizycznych – w zakresie danych, o których mowa w art. 27a zakres danych w centralnej ewidencji emisyjności budynków ust. 2 pkt 1 lit. f,
7) wskazane przez organy lub inne podmioty udzielające ze środków publicznych finansowania albo dofinansowania:
a) przedsięwzięć termomodernizacyjnych, przedsięwzięć niskoemisyjnych lub przedsięwzięć remontowych,
b) odnawialnych źródeł energii, o których mowa w art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii,
c) innych przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza – w zakresie danych, o których mowa w art. 27a zakres danych w centralnej ewidencji emisyjności budynków ust. 2 pkt 1 lit. g,
8) wskazane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta w zakresie:
a) przyznanych świadczeń z pomocy społecznej lub innych form wsparcia finansowego ze środków publicznych w zakresie:
– dodatku mieszkaniowego, o którym mowa w ustawie z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
– dodatku energetycznego, o którym mowa w art. 5c zryczałtowany dodatek energetyczny ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne,
– zasiłku celowego z przeznaczeniem na ogrzewanie, o którym mowa w art. 39 zasiłek celowy ust. 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej – w zakresie danych, o których mowa w art. 27a zakres danych w centralnej ewidencji emisyjności budynków ust. 2 pkt 1 lit. h,
b) deklaracji i przypadku, o których mowa odpowiednio w art. 27g … ust. 2 pkt 2 i ust. 5,
9) usuwające zanieczyszczenia z przewodów dymowych i spalinowych, stosownie do przepisów wydanych na podstawie art. 13 załączniki do wniosku o przyznanie premii termomodernizacyjnej ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej – w zakresie danych, o których mowa w art. 27a prawo do odzieży specjalnej i ekwipunku osobistego ust. 2 pkt 1 lit. a-c oraz lit. d tiret siódme – zwane dalej „osobami uprawnionymi”.
2. Dane osób uprawnionych gromadzi się w wykazie osób uprawnionych, zwanym dalej „wykazem”.
3.Dane osób uprawnionych wpisuje się do wykazu za pomocą systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję na wniosek:
- 1) starosty, marszałka województwa – w przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 1;
- 2) wójta, burmistrza, prezydenta miasta – w przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2 i
8;
3) Głównego Inspektora Ochrony Środowiska lub wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska – w przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 3;
4) tych osób – w przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 9;
5) właściwego organu lub podmiotu – w przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 5-7. 4. Wykaz zawiera:
1) imię i nazwisko osoby uprawnionej;
2) adres do korespondencji, w tym adres poczty elektronicznej;
3) informacje o odpowiednich:
a) kwalifikacjach w rzemiośle kominiarskim, w tym ich numer,
4) numer legitymacji służbowej lub upoważnienia i datę jego wydania; 5) identyfikator systemowy oraz datę jego nadania.
5. Wniosek o wpis do wykazu oraz wniosek o zmianę danych zawartych w wykazie zawiera dane, o których mowa w ust. 4.
6. W przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 4, do wniosków, o których mowa w ust. 5, dołącza się:
1) oświadczenie o zgodności danych zawartych we wniosku ze stanem faktycznym; 2) kopie dokumentów potwierdzających nadanie odpowiednich:
a) kwalifikacji w rzemiośle kominiarskim,
b) uprawnień budowlanych.
7. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 6 pkt 1, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywego oświadczenia. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywego oświadczenia.
8. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa przyznaje osobie uprawnionej dostęp do systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję.
9. W przypadku zmiany danych, o których mowa w ust. 4, osoba, o której mowa w ust. 1 pkt 4 i 9, albo organ lub podmiot w przypadku osób, o których mowa w ust. 1 pkt 5-7, składa do ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa wniosek o zmianę tych danych, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia
zmiany, przekazując kopię dokumentów potwierdzających zaistniałą zmianę za pomocą systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję.
10. W przypadku, o którym mowa w ust. 9, przepis ust. 7 stosuje się odpowiednio.
11. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa dokonuje zmian w wykazie w przypadku powzięcia informacji o zmianie danych, o których mowa w ust. 4.
12. Wnioski, o których mowa w ust. 5, składa się przy użyciu formularza elektronicznego udostępnionego pod adresem elektronicznym wskazanym w Biuletynie Informacji Publicznej na strome podmiotowej ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
13. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa określi wzory wniosków, o których mowa w ust. 5, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320).
Podsumowanie:
Oferujemy Państwu usługę przygotowania kompletnego protokołu zawierającego wszystkie niezbędne dane, które należy dostarczyć osobie przeprowadzającej okresową kontrolę instalacji wentylacyjnej. Nasz doświadczony zespół specjalistów dokładnie przeanalizuje dokumentację techniczną związaną z instalacją wentylacji i c.o i wody użytkowej oraz dostarczy Państwu protokół w formie papierowej i cyfrowej.
Nasza oferta obejmuje:
Analiza dokumentacji technicznej: Nasz zespół ekspertów dokładnie przejrzy wszystkie istotne dokumenty związane z instalacjami i ociepleniem budynku, w tym projekty, schematy, specyfikacje techniczne i ewentualne zmiany lub modyfikacje przeprowadzone od czasu istnienia budynku.
Przygotowanie kompletnego protokołu: Na podstawie analizy dokumentacji oraz obowiązujących przepisów, przygotujemy szczegółowy protokół, w którym zawarte będą wszystkie niezbędne informacje, takie jak dane techniczne, stan techniczny, dokumentacja projektowa i ewentualne uwagi lub zalecenia.
Dostarczenie w formie papierowej i cyfrowej: Przygotowany protokół zostanie dostarczony w formie papierowej oraz elektronicznej, co umożliwi łatwe udostępnienie go wszystkim zainteresowanym stronom. Zebrane dane ułatwią również w przyszłości założenie Książki Obiektu Budowlanego za pośrednictwem c-KOB.
Nasza firma dba o profesjonalizm i dokładność w każdym etapie pracy. Gwarantujemy, że dostarczymy Państwu kompletny i precyzyjny protokół, który spełni wszelkie wymagania związane z kontrolą okresową instalacji wentylacyjnej.
Jeśli są Państwo zainteresowani naszą ofertą lub mają Państwo dodatkowe pytania, prosimy o kontakt. Chętnie odpowiemy na wszystkie Państwa potrzeby i wspólnie dostosujemy nasze usługi do indywidualnych wymagań.
Opracował inż. Tomasz Kłoszewski